Založ si blog

List najdrahšej zemi

 

Drahá matka, počuješ, ako dnes slávi Tvoju prítomnosť všetko , čomu si dala život?

Prosím, uver nám každé slovo i čin, ktorý Ťa chváli a sprevádzaj nás pozemským životom. Ďakujeme celým srdcom za pôdu pod nohami a všetky plody Tvojej lásky. Za to, že nás živíš napriek tomu, že do Teba sejeme jedy, zlosť  a nenávisť. Odpusť nám hriechy, ktoré na Tebe páchame a dovoľ nám napiť sa z prameňa pravdy.

Prosím Ťa, neplač, keď vidíš tie hrubé nánosy špiny, čo tu tak poctivo hromadíme už niekoľko rokov. Cítime, že Ťa to bolí a preto sľubujeme, že sa polepšíme. Hneď po tom, ako ochutnáme Tvoj hnev…

Dnes je ten deň, kedy nejedna ruka konečne siahne po odpade, o ktorý zakopávame ešte aj hlboko v lese, a symbolicky ho vhodí do čierneho vreca. Potom cítime ten blahodarný pocit zadosťučinenia a klameme sa, že sme Ťa práve ochránili. Pravda je však taká, že Ti nevraciame ani stotinu toho, čo nám dávaš. Bohužiaľ, naučili sme sa uctiť si Ťa len raz do roka…

No ja Ťa chcem obdivovať a sláviť každú minútu, ktorú mi Tvoje zelene vydýchnu kyslík. Preto si do kalendára na každý deň značím lásku k Tebe!

Milovaná sebcom

08.07.2017

Cez tŕne v oku pozerám sa späť, nevidím už nič, pád náhle vystriedal ten let. Z tmavého kúta vytiahol si ma na javisko, kde oťapená láskou, zahrala som druhé husle. Presvetlil si mi život, oslnil ma krásou. Stala som sa pred tebou úplne nemou a bosou. Myslela som, že spoločne dôjdeme až na samý vrchol, no potom si moje nohy, bez varovania, len tvrdo [...]

Káva

08.01.2017

Po týždni opäť spolu; posadila si nás teta káva za jeden stôl. Každá nesie si svoje vrece bôľu, no úsmev z pier stále nezmizol. … Pred nami, vrtí sa duch večného nápoja a my, pripravené utopiť v ňom pár špinavých slov, dúfajúc, že nám bolesť aspoň dočasne ukoja, posielame vlastnú súdnosť domov. … A obetavá káva len nasáva zlo z ľudstva, [...]

Chýbaš mi

03.10.2015

Neprejde deň, kedy by som aspoň jednu myšlienku nevenovala Tebe, hoci len maličkú, hoci len na sekundu. Neprestávaš blúdiť mojim svetom, napriek tomu, že doň už nepatríš, sama som tvoj vlak odstavila a teraz len nemo čakám na prázdnej stanici.

fajčenie, fajčiar, závislosť

Koniec s fajčením? Británia chce zakázať predaj cigariet

18.04.2024 08:00

Krajina rozhoduje o najprísnejšom protifajčiarskom zákone v Európe. Ak prejde, Briti, ktorí sa narodili po 1. januári 2009, si už tabakové výrobky v obchode nekúpia.

Explainer Middle East Armed Groups

Izrael zvažoval odvetný útok na Irán, ale odložil ho. Už dvakrát. EÚ uvalí nové sankcie

18.04.2024 07:02, aktualizované: 07:37

Izrael sa zaviazal, že na iránsky útok odpovie. Jeho hlavný západný spojenec - USA - však s takýmto postupom nesúhlasí.

Tatranský národný park (TANAP)

Vysoké Tatry zavreli pre horolezcov. Tí nesúhlasia a chcú zmeniť návštevný poriadok

18.04.2024 07:00

Vo Vysokých Tatrách platí až do konca mája jarná uzávera pre horolezcov aj skialpinistov.

vojna na Ukrajiny, Černihiv

ONLINE: Rutte: Niektoré štáty sedia na hromadách Patriotov. Kúpme ich pre Ukrajinu

18.04.2024 06:00, aktualizované: 07:57

EÚ by mala Ukrajine urgentne poskytnúť protivzdušnú obranu a urýchliť a zintenzívniť vojenskú pomoc vrátane delostreleckých nábojov a rakiet.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 31858x
Priemerná čítanosť článkov: 1593x

Autor blogu

Kategórie