Založ si blog

Radosť v oku

Zdvihol sa mrak

a stratil pár studených sĺz,

ktoré pohladkali perie vznešenej labuti.

 

Sedela som na brehu a vdychovala

jej ladné pohyby.

 

Odrazu aj moje viečko

pocítilo dotyk nebies,

v obrane stiahlo oponu realite

a začalo zvnútra maľovať obrazy duše:

 

Ja, urodzená dáma v bielom páperí,

odrážam dotieravé pohľady samcov

a splývam s lomenými lúčmi slnka

v priezračnom jazere.

Pôvabné telo sa mi ladne hojdá vo vlnkách,

ktoré dávajú význam slovu krása.

Pomaly rozprestieram krídla,

čím prebúdzam v okolí potrebu otvoriť vnímavé oči.

Núkam im tisícky šťastných chvíľ,

za ktoré žiadam len vyčistiť dušu.

Odliepam sa od rozpálenej hladiny,

pravidelne mávam svojim páperovým darom,

čo mi pomáha stúpať vyššie k svetlu.

Pokorné oči sledujú moje tance medzi oblakmi

a spolu so mnou prijímajú slobodu.

Ja tiahnem hore k slnku

a miznem v objatí výššin.

 

Vtedy ostrý lúč slnka pichol mi do oka,

ktoré zahorelo túžbou žiť.

Viečko mu opäť povolilo výhľad vpred

na zmenený svet.

 

Čierny mrak na oblohe vystriedalo  veselé slnko,

kvapky dažďa rozpálili jeho hrejivé lúče,

labutia nádhera elegantne zdvihla krk

a odplávala svojou cestou.

 

 

 

 

Milovaná sebcom

08.07.2017

Cez tŕne v oku pozerám sa späť, nevidím už nič, pád náhle vystriedal ten let. Z tmavého kúta vytiahol si ma na javisko, kde oťapená láskou, zahrala som druhé husle. Presvetlil si mi život, oslnil ma krásou. Stala som sa pred tebou úplne nemou a bosou. Myslela som, že spoločne dôjdeme až na samý vrchol, no potom si moje nohy, bez varovania, len tvrdo [...]

Káva

08.01.2017

Po týždni opäť spolu; posadila si nás teta káva za jeden stôl. Každá nesie si svoje vrece bôľu, no úsmev z pier stále nezmizol. … Pred nami, vrtí sa duch večného nápoja a my, pripravené utopiť v ňom pár špinavých slov, dúfajúc, že nám bolesť aspoň dočasne ukoja, posielame vlastnú súdnosť domov. … A obetavá káva len nasáva zlo z ľudstva, [...]

Chýbaš mi

03.10.2015

Neprejde deň, kedy by som aspoň jednu myšlienku nevenovala Tebe, hoci len maličkú, hoci len na sekundu. Neprestávaš blúdiť mojim svetom, napriek tomu, že doň už nepatríš, sama som tvoj vlak odstavila a teraz len nemo čakám na prázdnej stanici.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 20
Celková čítanosť: 31897x
Priemerná čítanosť článkov: 1595x

Autor blogu

Kategórie